13/2/15

Xipre (República)

Enllaz: 2 euros conmemorativos xipriotes


Primer serie (2008- )

     L’artista grecuxipriota Tatiána Sotirópoulos (Τατιάνα Σωτηρόπουλος), en collaboración col estadounidense Erik Maell, foron los encargaos de diseñar los tipos de los euros de Xipre nel típicu  esquema 2-3-3.

     Xipre nun tién ceca propia, poro, de l’acuñación encárgase la de Vantaa (Finlandia); nes monedes nun vién ninguna identificación. Sí vién comu identificador del país el so nome en griegu y en turcu: KYΠPOΣ – KIBRIS. La fecha de la impronta ye la d’emisión, poro, les primeres monedes daten del 2008.

1, 2 y 5 céntimos

     Nos cobres aparez una pareya Muflones, una especie d’oveya xabaz que s’alcuentra en too Europa, pero que tuvo al borde’l desaniciu esceuto  en Xipre, polo qu’agora ye  representativu de la fauna de la isla. Identificación del país  KYΠPOΣ  KIBRIS en griegu y turcu, entemediu dambos dos, l’añu d’emisión. Arrodien el diseñu les 12 estrelles de la bandera de la XE.



10, 20 y 50 céntimos 

     Nos céntimos d’oru nórdicu aparez la Nave de Kyrenia, embarcación mercante del sieglu IV e. de C. siendo la única nave de la Grecia Clásica que se conserva anguañu y que simboliza la historia de la navegación de Xipre y la so importancia como centru del tráficu comercial marítimu. Identificación del país  KYΠPOΣ  KIBRIS en griegu y turcu, entemediu dambos dos, l’añu d’emisión. Arrodien el diseñu les 12 estrelles de la bandera de la XE.


1 y 2 euros

     Nos euros aparez l’Ídolu de Pomos, muyer cruciforme del períodu calcolíticu (3000 e. de C.). Esta muestra carauterística del arte prehistóricu de la isla ye un testimoniu de los sos vieyos raigaños y de la posición central de Xipre nel desarrollu de la civilización. Identificación del país  KYΠPOΣ  KIBRIS en griegu y turcu, entemediu dambos dos, l’añu d’emisión. Arrodien el diseñu les 12 estrelles de la bandera de la XE.

    
 Nel cantu la moneda de 2 euros aparez el valor y el nome de la mesma en griegu y en turcu:

No hay comentarios:

Publicar un comentario