3/2/15

Francia (República)

Enllaz: 2 euros conmemorativos franceses

Primer serie (1999- 2022) 

     Más de 1.200 diseños tuvo qu’esaminar una comisión d’espertos formada por numismáticos, artistes, diputaos, parlamentarios, representantes d’asociaciones profesionales, asina como personaxes destacaos como Christine Scrivener, ex-miembru de la Comisión Europea; Emmanuel Constans,  direutor de la Fábrica de la Moneda de París; Pierre Rodier, grabador xeneral, o l’actriz Irène Jacob, y como presidente de la mesma, el Ministru d’Economía y Facienda. 



     La Ceca francesa ye la Monnaie de Paris (con fábrica en Pessac) y la so marca identificativa ye una Cornucopia o Cuernu la Bayura. 


     L’esquema emplegáu pa facer el diseñu les sos cares nacionales foi’l perconocíu 2-3-3. Les primeres pieces tán dataes nel 1999, poro, falamos del añu dacuñación.

     Aparte la marca la ceca, nes monedes franceses aparecen tamién les marques privaes de los grabadores xenerales de la mesma, asina como los nomes de los diseñadores de los tipos. Hasta la fecha, estos son los grabadores xenerales de la Monnaie de Paris y les sos marques:

(5)  AG (Atelier de Gravure); MP (Monnaie de Paris et Pessac); YS (Yves Sampo)

     Los nomes de los diseñadores de cada grupu, asina como les sos marques, van integráos nos capítulos dedicáos a los distintos tipos.

     La identificación del país emisor ye l’abreviatura RF (République française)

     1, 2 y 5 céntimos


     El símbolu alegóricu humanizáu de la República francesa siempre foi un rostru femenín, el de Marianne (que nun ye un personaxe real). N’esti tipu, vese una Marianne  xoven y femenina, con xeitu marcáu, que personifica’l deseu d’una Europa sólida y duradera. Una grabadora de la mesma Casa de la Moneda de París, Fabienne Courtiade, foi l’autora del diseñu; el so nome apaez grabáu na moneda, xunto col añu d’acuñación, la marca la ceca y la del so direutor. El monograma identificador del país apaez de llau de la cara con lletres estilizaes. Les  12 estrelles de la Xunión arrodien la imaxe.


F. Courtiade (Fabienne Courtiade)


     10, 20 y 50 céntimos  


     El motivu principal del diseñu ye La semadora, obra orixinal del artista Oscar Roty 1 y adautada pol diseñador  Laurent Jorlo  pa los céntimos gordos. La figura en sí ya yera tónica constante nos tipos del desaniciáu francu francés. Según l’autor (Laurent): "esta imaxe, atemporal y moderna a la vez, representa a una Francia que se caltién fiel a sí mesma, al tiempu que s’integra n’Europa". El so nome apaez grabáu na moneda, xunto col añu d’acuñación, la marca la ceca y la del so direutor, asina como les lletres identificatives del país. El rayáu horizontal a manzorga, el vertical a mandrecha y el fondu llisu entemediu d’ambos dos, representen la bandera francesa. Les  12 estrelles de la Xunión arrodien la imaxe.


L. JORIO d'ap. O.ROTY (Laurent Jorio adautando a Oscar Roty)

     1 En 1898, Oscar Roty creó la famosa imaxe de La Semeuse (La Semadora) pa les monedes de plata de la Tercer República. La semadora grabose tamién nes monedes de 10, 20 y 50 céntimos del francu francés anterior al euru. Con esta inscripción se-y atribúi el diseñu orixinal del gabáu.

     1 y 2 euros





     L’artista Joaquin Jimenez diseñó esti Árbole de la Vida estrelláu, como símbolu de la vida, la continuidá y el crecimientu, nel centru d’un hexágonu (que ye la representación esquemática del mapa de Francia) arrodiáu pol lema republicanu francés Liberté, Egalité, Fraternité. El so nome apaez grabáu na moneda, xunto col añu d’acuñación, la marca la ceca y la del so direutor, asina como les lletres identificatives del país. Les  12 estrelles de la Xunión arrodien la imaxe.



J. Jimenez (Joaquim Jimenez)    


     Nel cantu la moneda 2 euros aparez grabáu el típicu esquema del 2 coles estrelles ximielgues.


Segunda serie (2022-)

          Nel 2022 Francia camuda’l diseñu de les sos monedes d’1 y 2 euros, calteniendo’l diseñu pa los céntimos. L’encargáu de renovar el diseñu, foi l’agora grabador xeneral de la Monnaie de Paris, Joaquin Jimenez, el mesmu que ya fixere’l diseñu de la primer serie.


     La base del diseñu ye la mesma, un Árbole de la Vida, más contemporáneu, formáu por cañes y fueyes de roble y olivu (como símbolos de fuercia, xusticia y paz). Pel tueru xube una savia que representa los valores históricos de la nación, nacíos de los raigaños, equí representaos pol acrónimu RF (République française). Les fueyes, simbolicen la diversidá de la ciudadanía francesa y apunten haza les estrelles europées como indicativu de la xuntanza ente pueblos; nes más altes y centrales, pue lleese’l lema de la República: Liberté, Egalité, Fraternité. L’hexágonu (o los hexágonos) faen referencia al progresu de la nación. Baxo, puen vese, la marca de la ceca y la marca del grabador xeneral, que ye’l mesmu que firma na pieza como diseñador, J. Jimenez. Nel aniellu esterior, como siempres, les estrelles de la Xunión europea. La moneda de 2 euros caltién el mesmu grabáu nel cantu que’l de la primer serie.



 Enllaz: 2 euros conmemorativos franceses


No hay comentarios:

Publicar un comentario