26/2/15

Letonia (República)

Enllaz: 2 euros conmemorativos letones


Primer serie (2014- )

     A pesar d’entamar a circular nel 2014, Letonia ya tenía diseñáos los tipos de les sos monedes dende’l 2008.

Diseños del 2008

      Enantes de la so puesta na cai, decidieron facer dellos retoques:

     Los céntimos del 2008 son práuticamente iguales a los que s’acuñaron ya oficialmente, salvo el cambiu de posición de la fecha d’emisión nes monedes d’1, 2 y 5 céntimos que pasa de tar a dambos dos llaos del escudu a tar a manzorga y en vertical.

     No refernte a les monedes d’1 y 2 euros, la fecha emisión pasa de tar ente les estrelles a tar nel discu interior y cumplir asina cola direutriz europea de dexar l’aniellu esterior llibre de cualisquier marca que nun seyan les estrelles de la XE.

Los 2 € desaniciaos
     Nun orixe, la moneda de dos euros diba tener otru diseñu totalmente distintu; n’ella diba aparecer el Monumentu a la Llibertá (asitiáu en Riga), representada por una muyer que los letones llamen cariñosamente Milda y qu’atropa nes sos manes tres estrelles, representación de les tres rexones del país. El problema vieno porque estes estrelles interferíen coles estrelles de la bandera la XE, creando confusión.

5 lat (1929)

    A la fin optose por facer el mesmu diseñu que pa les monedes d’euru.  El diseñu ye de  Guntars Sietiņš, basáu a la so vez  na imaxe grabada na moneda de 5 lati de plata del añu 1929, obra del artista Rihards Zariņš (1869-1939). La doncella qu’aparez na moneda ye Zelma Brauere (1900-1977), correutora de la imprenta nacional y musa del artista.



     Que los letones tengan anguañu a esta dama con paxeyu tradicional como símbolu nacional nun foi por otra causa que la de ser la imaxe de la vieya moneda, sustituyía de sutruque ya ensin avisar por rublos soviéticos durante la ocupación y anexión de Letonia por la URSS tres la II Guerra Mundial. La xente quedó con un montón de lati ensin valor (salvu el del metal de la mesma: plata) nos bolsiellos polo que se convirtió nun símbolu de la resistencia escontra los invasores. Per ello, nun ye raro que ganare nes votaciones populares d’escoyeta de diseños la nomada Doncella letona.

Los diseños definitivos

    El diseñu definitivu ye’l típicu 2-3-3. Como Letonia nun tién ceca propia, son les ceques de Stuttgart y Karlsruhe (Alemaña) les encargáes d’acuñar los tipos.

     Los diseños de los céntimos son obra de Laimonis Šēnbergs y básense nel Escudu Nacional de Letonia: nel campu superior aparez un riscar, símbolu del país dende 1918; nos campos inferiores vienen representáos los animales totémicos de les tres rexones primixenes del país, un llión (símbolu de  Kurzeme o Curlandia)  y un Grifu (símbolu de Latgale o Latgalia y Vidzeme), los mesmos que custodien l’escudu nos céntimos gordos. Les tres estrelles que coronen los escudos tamién son una representación de les tres rexones.


1, 2 y 5 céntimos

     Escudu d’armes de Letonia coronáu por tres estrelles que simbolicen les tres rexones primixenes del país (Kurzeme, Latgale y Vidzeme); el Sol Naciente como identidá del nacimientu de la nación, y los animales heráldicos de les rexones letones. El diseñu ye de Laimonis Šēnbergs. Sol escudu vién el nome del país emisor, LATVIJA, y a manzorga l’añu d’emisión. Alredor, les 12 estrelles de la XE.




10, 20 y 50 céntimos 

     Escudu d’armes de Letonia coronáu por tres estrelles que simbolicen les tres rexones primixenes del país (Kurzeme, Latgale y Vidzeme) col Sol Naciente y custodiáu por un llión (símbolu de  Kurzeme)  y un grifu (símbolu de Latgale y Vidzeme). El diseñu ye de Laimonis Šēnbergs. Sol escudu vién l’añu d’emisión y el nome del país emisor, LATVIJA. Alredor, les 12 estrelles de la XE.



1 y 2 euros

     El pueblu letón, representáu pol bustu de La Dama letona, diseñu de  Guntars Sietiņš. La identificación del país emisor vién más completu: LATVIJAS REPUBLIKA. L’añu d´emisión ta a manzorga, tres la guedeya la rapaza. Nel aniellu esterior, les 12 estrelles de la XE.



Nel cantu de la moneda de 2 euros aparez la lleenda: Dios, Santu, Letonia con estrelles.



Enllaz: 2 euros conmemorativos letones

No hay comentarios:

Publicar un comentario