27/2/15

Mónacu (Principáu)

Enllaz: 2 euros conmemorativos monegascos


Primer Serie (2001-2005)

     Mónacu alcuéntrase llegalmente nuna xunión monetaria con Francia, polo que tién drechu a qu’esti país –y acuñe una cantidá determináo de monedes. Como nun tién ceca propia, ye la Monnaie de París la encargada de l’acuñacion d’euros monegascos na so fábrica de Pessac.

     Fixéronse cuatru tipos de la nueva moneda: ún pa los cobres, otru pa los d’oru nórdicu y diferenciáronse les monedes gordes con dos diseños. Decatamos de que la fecha na impronta ye l’añu d’acuñación (la primer acuñación data del 2001) y que vienen les marques identificatives de la ceca (una cornucopia o cuernu la bayura) y del direutor de la mesma. La identificación del país ye’l so propiu nome: MONACO.


Marca de los direutores de ceca. Serie 1

    Nun cumplen la norma europea no referente a les estrelles de la bandera (xunto a elles van el nome’l pais emisor, l’añu acuñación y les marques de ceca y el so direutor).


1, 2 y 5 céntimos


     Les monedes d’1, 2 y 5 céntimos lleven l’escudu d’armes de los  Grimaldi, príncipes soberanos de Mónacu. Alredor, el nome’l país emisor: MONACO, 12 estrelles en dos grupos de seis y l’añu d’acuñación coles marques de ceca y direutor de la mesma.



10, 20 y 50 céntimos  


     Les monedes de 10, 20 y 50 céntimos muestren el sellu real de los Grimaldi. Alredor, el nome’l país emisor: MONACO, 12 estrelles en dos grupos de seis y l’añu d’acuñación coles marques de ceca y direutor de la mesma.



 1 y 2 euros


     Na moneda d’1 euru aparez un doble retratu de les Sos Alteces Serenísimes el príncipe Rainiero III y el príncipe herederu Albertu. Alredor, el nome’l país emisor: MONACO, 12 estrelles en dos grupos de seis y l’añu d’acuñación coles marques de ceca y direutor de la mesma.




     La  moneda de 2 €  reproduz la efixe de S. A. S. el príncipe Rainiero III. Alredor, el nome’l país emisor: MONACO, 12 estrelles en dos grupos de seis y l’añu d’acuñación coles marques de ceca y direutor de la mesma.




     Nel cantu la moneda de 2 euros aparez el típicu del 2 coles estrelles ximielgues:




Segunda Serie (2006- )

     Col ascensu al tronu del príncipe Albertu II, fueron emitíes nueves monedes n´avientu de 2006. D’esti mou, aprovechose tamién pa  cumplir cola normativa europea fixada pal 2008 (les estrellines de la bandera de la XE soles alredor del diseñu. L’esquema pasa a ser el típicu 2-3-3 y la ceca sigui siendo la de Pessac.

Marca de los direutores de ceca. Serie 2
          1 AG (Atelier de Gravure); MP (Monnaie de Paris et Pessac); YS (Yves Sampo)


1, 2 y 5 céntimos

      Les monedes d’1, 2 y 5 céntimos lleven l’escudu d’armes de los Grimaldi, príncipes soberanos de Mónaco. No cimero l’escudu el nome del país emisor: MONACO y sol mesmu l’añu d’acuñación allendáu poles marques de la ceca y el direutor de la mesma. Alredor les 12 estrelles de la XE.


 10, 20 y 50 céntimos  

      Les monedes de 10, 20 y 50 céntimos muestren l’anagrama de S. A. S. el príncipe Albertu II coronáu. No cimero’l anagrama el nome del país emisor: MONACO y sol mesmu l’añu d’acuñación allendáu poles marques de la ceca y el direutor de la mesma. Alredor les 12 estrelles de la XE.


 1 y 2 euros

      Efixe de S. A. S. el príncipe Albertu II. No cimero la tiesta el nome del país emisor: MONACO y sola mesma l’añu d’acuñación allendáu poles marques de la ceca y el direutor de la mesma. Alredor les 12 estrelles de la XE.

No hay comentarios:

Publicar un comentario